Dviračio istorija
1400 m.
Vienas iš Leonardo Da Vinčio studentų 1490 metais juodraštiniame variante sukūrė dviračio dalių maketus. Jie buvo rasti tarp Da vinčio raštų, kurie skirti Italijos vyriausybės vienuolių grupei 1966 metais. 1940 metais visos išradėjo dviračio dalys buvo pristatytos visuomenei. Išradėjai galvojo, kaip panaudoti dalis, bet nepagalvojo apie jų visų išleidimą kartu.
Iki 19-o amžiaus nebuvo daug žmogaus jėga varomų transporto priemonių, nes tai nebuvo laikoma protingu būdu keliauti.
1600 m.
1649 m. kompasų gamintojas šiaurės Europoje, Johann Hautsch, pagamino dviratį, kuris galėjo važiuoti 2000 žingsnių per valandą ir sustoti tada, kada tik nori. Jis sukūrė dviratį, kuris veikė tarsi laikrodis, nes pats Johann‘as Hautsch‘as buvo kompasų meistras. Tai buvo labiau panašu netgi į automobilį, nei į dviratį.
1680 m. Stephan Farffler sukūrė triratį, kad galėtų kiekvieną sekmadienį važinėti į bažnyčią. Vėliau jo triratis dviratis buvo paverstas keturračiu dviračiu.
1800-1819
1817 m. šalia miškų tarp centrinės Vokietijos, Baron Karl von Drais sukūrė naujos rūšies divratį. Dviratis buvo su dviem mediniais ratais, sėdyne ir rankenomis. Tuo metu, tai buvo greičiausias dalykas, kuris važiavo 10 mylių per valandą greičiu. Problemiškiausia buvo tai, kad dviratis buvo be pedalų, tuomet reikėdavo kojomis stumtis nuo žemės. 1818 m. sausio 12 d. Drais‘o mašina buvo užpatentuota Baden‘e.
Nauja transporto priemonė buvo pavadinta "Draisiennes" ir pirmą kartą pristatyta 1818m. balandžio 5 d.
1820-1859
1820 m. buvo pristatytas patobulintas dviratis, pravarde ,, Dandy Horse". Viena iš dviračio sėkmės priežasčių ta, kad Denis Johnson (šio dviračio išradėjas) turėjo daug geresnių rinkodaros įgūdžių nei Baron Karl von Drais. Dėl didesnio komfortiškumo, dviratis turėjo didesnius ratus.
1839m. škotas, Kirkpatrick Macmillan, pagamino pirmą modernų dviratį. 1842 m. buvo pagamintas taip, kad galėtų važiuoti 140 mylių per valandą greičiu.
1860
1860 m. Kirkpatrick Macmillan dviratis buvo nukopijuotas Thomas McCall.
1860- ųjų pabaigoje pradėta naudoti gumines padangas.
1861 m. Pierre Michaux ir jo sūnus Ernestas buvo įrašyti, kaip pedalų kūrėjai.
1866 m. pirmą kartą Jungtinėse Valstijose, James Carroll užpatentavo dviratį.
1868-1869 m. buvo pagamintas ir pristatytas visuomenei dviratis su pedalais.
1868 m. gegužės 31d. įvyko pirmosios dviračių lenktynės. Tai buvo daugiau nei 2km trasa. Nugalėtoju tapo James Moore. Jis važiavo dviračiu su kietom, guminėm padangom ir rutuliniais guoliais, kad greičiau riedėtų.
1870
1870 m. James Starley sukūrė "Penny-farthing" dviratį su dideliu priekiniu ir mažu galiniu ratu.
Priekinis ratas buvo toks didelis, kaip raitelio kojų ilgis.
Vidutinis dviratis svėrė 40 svarų, o dviratis skirtas lenktynėms 20 svarų. Pagrindinė ,,Penny-farthing" dviračio problema ta, kad buvo nesaugu stabdyti ir buvo galima nukristi ypač leidžiantis nuo kalno.
1882 m. dviračiai turintys du ratus buvo labai populiarūs.
1874 m. H.J. Lawson‘as sukūrė dviratį su grandine.
1878 m. A.A. Pope, Amerikoje pagamino pirmus dviračius.
1880-1899
1893 m. broliai Wright‘ai nusprendė atidaryti dviračų parduotuvę. Vėliau, kai jie nusprendė pradėt gaminti lėktuvus, daugelį žinių pritaikė iš dviračių karjeros.
1893 m. dviračio dizainas buvo pakeistas į šiuolaikinį.
1900
1909 m. įvyko pirmosios 6 dienų dviračių lenktynės Berlyne.
1930 m. dviračiai tapo modernesni ir pažangesni.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą